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Welcome to the official Distractions website. We will be aiming to record the history of one of the greatest, but least heralded, of all Manchester beat groups.

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Sunday, September 1, 2019

A kind of perfection

It feels like an appropriate time to include an approximate translation of this French love letter to Nobody's Perfect and in particular 'Leave You To Dream'. We are getting closer to an announcement about the reissue of Nobody's Perfect, and it has been revealed on social media that a new remix of the album has been undertaken. We can confirm that the remix of 'Leave You To Dream' sounds very special - as does the whole album. With apologies to François Gorin at Telerama for the translation...


The Distractions 

François Gorin 

A kind of perfection: the band that springs out of nowhere, leaves an immaculate album, unaffiliated, out-of-the-box, and disappears. Behind this drawing dreamed by any honest critic, one or more broken destinies perhaps, with personal dramas to the key. The Distractions: their very name has something of the slip, ephemeral or evanescent. The year? 1980. Nowhere, it was Manchester, from where a single at Factory Records in the middle of Joy Division trauma, then signing for Island Records and maybe Mike Finney (the voice) and Steve Perrin (the guitar) are in the big league. Their songs collect bits and pieces of various origins, before and after '77, but listening to them we forget all concern for genetic code. The hundred facets of the mosaic glisten softly in the dim light. An evening album, from the middle of the night, even. At the heart, this summit of sleepwalking music "Leave You To Dream". It goes to walk on the roofs, it comes down on the pillow, it flutes and it bites again the same bitterness that we hear in the most edgy moments of the album (there are, for fans of The Cars or The Cure). "Leave You To Dream" is the one that remains when we have exhausted all the other charms of Nobody's Perfect. 


She has the evidence of the surf and the shimmering brightness of the moonlight. She leaves pensive. We went home in the classic silence of the early hours and we lit his flashing nightlight. On the cover, the club of five stuck his reels in small format, filtered colour zebra. The Distractions are almost anonymous. Perrin wrote almost everything, if I remember correctly. He left the group in 1981 and his departure created a meteor. I would never be separated from this album for anything in the world. There is a kind of secret society around its discrete cult, members are so few (or distracted?) that they meet more than intermittently. 

To new wave boys

(C) François Gorin at Telerama.




The Distractions

François Gorin

Un genre de perfection: le groupe qui surgit de nulle part, laisse un album immaculé, non affilié, hors-vague, et disparaît. Derrière ce dessin rêvé par tout critique honnête, un ou plusieurs destins brisés peut-être, avec drames personnels à la clé. The Distractions: leur nom même a quelque chose du lapsus, d'éphémère ou d'évanescent. L'année? 1980. Nulle part, c'était Manchester, d'où un single chez Factory en plein trauma Joy Division, puis signature chez Island et voici possiblement Mike Finney (la voix) et Steve Perrin (la guitare) dans la cour des grands. Leurs chansons ramassent des bribes et morceaux de provenances diverses, d'avant et après 77, mais à leur écoute on oublie tout souci de code génétique. Les cent facettes de la mosaïque scintillent doucement dans la pénombre. Un disque du soir, du milieu de la nuit, même. Au cœur, ce sommet de musique somnambule: Leave You To Dream. Ca s'en va se promener sur les tits, ça revient se poser sur l'oreiller, ça flûte et ça mord encore de la même âpreté qu'on entend dans les moments les plus énervés de l'album (il y en a, pour amateurs de Cars ou Cure). Leave You To Dream est celle qui reste quand on a épuisé tous les autres charmes de ce Nobody's Perfect

Elle a l'évidence du ressac et l'éclat frémissant du clair de lune. Elle laisse songeur, littéralement. On rentrait chez soi dans le silence classique des petites heures et on allumait son clignotant de veilleuse. Sur la pochette, le club des cinq planquait ses bobines en petit format, filtrées de couleur, zébrées. Distractions pas loin d'être anonymes. Perrin écrivait presque tout, si je me souviens bien. C'est lui qui a quitté le groupe en 1981 et son départ a fabriqué un météore. De cet album à jamais mineur, je ne me séparerais pour rien au monde. Il existe une sorte de société secrète autour de son culte discret, les membres en sont si peu nombreux (ou distraits ?) qu'ils ne se réunissent plus que par intermittence.

aux newwave boys

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